2017. február 13., hétfő

Idegösszeomlok

Van nekem ez a vállalkozásom. Ne tessék nagy dologra gondolni, csak éppen annyi az egész, hogy a főállásom mellett másodállásban egyéni vállalkozóvá kellett válnom, hogy az egyik "másodgyerekemhez" mehessek. Én teljesen hülye vagyok ehhez, abszolút laikusként úgy mentem be a hivatalba, hogy ott majd tudni fogják. Meg is csináltuk a hülyeséget a vállalkozást, de én, a világ talán legszabálykövetőbb és legkonformistább embere azért néhányszor feltettem a kérdést a hivatalban dolgozó hölgynek, hogy milyen teendőm van még nekem ezzel az egésszel? Kell még mennem valahová (értsd: a NAV-hoz, önkormányzathoz, valamilyen hivatalba, a pékhez, vagy tudja az ég hová), kell benyújtanom valamilyen nyomtatványt valahová? Mikor harmadszorra is az volt a válasz, hogy ugyan, dehogy, ez így teljesen elég, majd egy könyvelőhöz kell mennem egyszer, év végén és ő majd szépen minden papírt elintéz és az adóbevallásomat elkészíti. Akkor megnyugodtam, és vártam az "egyszer" eljöttét, amikor is be kell nyújtanom az adóbevallásomat.
Én nem szeretek kifutni az időből, ezért ma, miután délután 13 óra 45-kor kezembe vettem a másik másodállásomról érkezett adópapírt vagy mit, vettem a kabátomat és az összes holmimat a vállalkozásommal kapcsolatban, és azon nyomban nyakamba vettem a falut, és célba vettem az egyik falusi könyvelőirodát. Ott bekopogtam, és kedvesen segítséget kértem tőlük. Mondták, hogy nincs bent a főnöknőjük, sőt, péntekig nem is lesz, de nem futottunk még ki az időből, február 25-éig bőven bemegy a bevallás. Mondtam, hogy nekem van ez a két papírom, meg a számlatömböm, és semmi másom.
Hölgy: - És nem kapott még büntetést sehonnan?
Én: - ???? Milyen büntetést? Honnan?
Hölgy: - Hát a NAV-tól, hogy nem jelentette a vállalkozását, az önkormányzattól, hogy nem fizetett iparűzési adót, és az Iparkamarától, hogy nem fizetett tagdíjat.
Én itt kaptam egy heveny agyvérzést, és mondtam, hogy hát nem kaptam semmit (mire ő: ez nagyon jó hír), de én annak idején többször is kérdeztem, hogy hová kell még mennem, milyen papírt kell beadnom, de nekem azt mondták, hogy teljesen elég ez így. De nem elég (elhittem), sőt, valami nullás bevallást is kellett volna beküldenem (az meg mi a jó ég?). És ha vannak számláim, amit le tudok írni az adóból (nincs egy darab se), azt vigyem magammal legközelebb.

Most az a helyzet, hogy a bevételem 16%-át elviszi az szja, 27%-át az EHO (ezt nem tudom, mi), 1,8%-át az iparűzési adó. Van még 5000 Ft kamarai tagdíj és a könyvelő díja, amit én úgy 20-25 ezer Ft körül számolok, mert nemcsak a bevallásomat kell elkészítenie, hanem igen sok egyéb papírt is benyújtania.

A tavalyi összbevételem bruttó 63.000 Ft volt. Lehet számolni, hogy mennyi marad belőle... amúgy ha érdekel valakit, kiszámoltam. Ha megúszom 20.000-ből a könyvelőt, 9.056 Ft. És akkor az a hír járja, hogy aki magánúton fejleszt gyerekeket, az rommá keresi magát. Höhöhö...

6 megjegyzés:

  1. ööö, hát az ilyesmihez én is teljesen tapasztalatlan vagyok, de remélem, hogy valami hasznod azért marad. Talán akkor érné meg, ha több gyereket vállalnál, nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Halvány fogalmam sincs róla. De ennél több időt már nem nagyon akarok munkával tölteni és kész. most az a terv, hogy a könyvelő, akihez megyek és aki adótanácsadó is egyben, majd jól kiokosít, hogy mit kellene tennem, hogy ne legyen a vége az, hogy kevesebbet keresek, mint egy közmunkás. jó, könyvelőhöz nem kell olyan sokszor menni, de negyedévente igen, bár szerintem ez az első lesz ilyen nagy összeg, a többi talán nem. Remélem.

      Törlés
    2. És mivel a vállalkozásod telephelye az otthonod, le mit leírni az adódból és ivel veszel is mindenfélét, pl. írószereket meg hasonlókat, azokat is és műszaki cikekt is nem lezs az rossz csak kezdj el vele egy kcisit foglalkozni és a tevékenységi körödet is bővítheted...

      Törlés
    3. Köszönöm! Én is hallottam ilyeneket, de eddig nem gyűjtöttem számlákat (pedig mondjuk a beiskolázáskor elég nagy összeget hagytunk a papírboltban), és azt se tudom, mit lehet elszámolni. Majd idén okosabb leszek, talán egy valamire való könyvelő kiokosít :).

      Törlés
  2. Drága Andi! Elhagytad a telefonszámomat! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy hagytam :D! Csak azt hittem, a hivatalokban hozzáértő emberek dolgoznak. Hát az biztos, hogy értenek hozzá, de mihez? Ez itt a kérdés!

      Törlés