2014. február 18., kedd

Trampli-e vagyok?

A szó szoros értelmében - "Otromba, esetlen ember, tenyeres-talpas, nagy darab, nagy testű, ormótlan, nehézkes mozgású (főleg nőre mondjuk)" - természetesen nem. Sőt, az ismerőseim nagy többségéhez képest sem, a kis többségéhez képest viszont igen. Annak ellenére, hogy nem ismerek személyesen egyetlen topmodellt, ftness bajnokot vagy hollywoodi dívát sem. 

A trampliság számomra viszonyítás kérdése. Vannak emberek, akikkel mindenféle frusztráció nélkül találkozom (sőt, meg is jelenek velük akárhol), mert pont úgy fogadnak el, ahogy vagyok, nem tűnök ki egyáltalán a sorból se pozitív se negatív irányban.
Másokkal viszont nem. Akikhez képest trampli vagyok. Itt van pl. a tesóm, aki a "nőség" szinonimája számomra minden tekintetben. Ő alig 2 évvel fiatalabb, de 10-zel fiatalabbnak néz ki, mindig szép, mindig csinos (ha mackóban van, akkor is), egyszerűen azért, mert ő született nő. Én meg nem. Vele nem szívesen megyek sehová, mert ha a legeslegjobb ruhámban vagyok, akkor se közelítem meg az ő "outfitjét" (micsoda szavakat tudok, édes Istenem) mondjuk három kilométerre sem. Mert hiába a legjobb ruha, ha lóméretű hátsón feszül (a húgom hozzám képest mínusz 15 kg-mal rendelkezik, szerinte a 60+ már minimum öngyilkosságért kiált), ugyebár. Azt hiszitek, hogy csak én gondolom így, de nem. Mert ott van a nagyanyám (a pesti, nem a szomszéd), akitől valószínűleg a húgom genetikája eredeztethető csinosság tekintetében, és akit mindig úgy látogatunk meg, hogy az egész család felvonul az összes gyerekével együtt, így egymás mellett lát bennünket. Ő kivétel nélkül mindig megjegyzi, hogy "Eszterkém, milyen csinos vagy!" Nekem sose mondja. Ebből (is) gondolom, hogy a tesómhoz képest trampli vagyok. Meg abból, hogy mikor együtt megyünk valahová, ő valahogy "ragyog" én meg beleszürkülök a semmibe.

De nem csak a kilók számítanak. Mert vannak ugye a munkatársnőim. Úgy terveztem, hogy mire visszamegyek dolgozni, majd szépen összegyűjtök néhány új ruhát, nehogy ugyanazokban járjak dolgozni, mint szülés előtt. Ugyanis a "lányok" nagyon adnak  megjelenésre: csinos ruhák, fodrász, kozmetikus. Volt, hogy harmadszorra is ugyanazt a szoknyát vettem fel valami ünnepségre -talán ezt már írtam-, és meg is kaptam, hogy "Mi van b*meg, neked csak ez az egy szoknyád van?". Ez annyira ütött, hogy azóta fel se vettem azt a szoknyámat (pedig szép). Ezért is akartam néhány új holmit, erre tessék, olyan hirtelen mentem vissza, hogy nem is volt lehetőségem semmit venni. Remélem, azért nem fognak megszólni... Mert hát hozzájuk képest is trampli vagyok, annak ellenére, hogy mondjuk a testtömegem nem kirívó a kollektívában.

Amúgy van (volna) ízlésem. Gondolataimban olyan csinos vagyok, hogy csak na. Az álom szettem: fehér ing -kedvencem...-, csípőig érő fekete bőrkabátra kihajtott gallérral, fekete magas sarkú cipő, sötétkék farmer, valami nyaklánc, kis fülbevaló. A hajam göndör, kontaktlencsém van, mert napszemüveget viselek - a napszemüveg évtizedes álmom, de szemüvegem van, a dioptriás meg egy közepes vagyonba kerül. (Ja, igen, én szettekben gondolkodom. Talán mégis nő vagyok?)
Mindig, mikor elindulok vásárolni, elképzelem, hogy milyen összeállítást szeretnék -képek innen .
Mondjuk ilyet:
Vagy ilyet:
Esetleg ilyet:

De ez is szóba jöhet:


Azért teljes összeállítások, mert sajnos, ha vennék egy szoknyát (mint ezen az utolsó képen), akkor kellene hozzá cipő is, mert az sincs és táskám se. Igazából ezért is nem nagyon szívesen vásárolok. Mondtam is a férjemnek, mikor megpróbált rábeszélni (még karácsony előtt), hogy vegyek egy szép "ünneplős" ruhát, hogy nincs értelme. Mert hiába a szép ruha, ha csak a trottőr sarkú 1.500 Ft-os kínai cipőt és a piros-drapp csíkos kötött kardigánt tudnám felvenni hozzá, táska helyett meg valami decens papír ajándéktasakot szorongatnék. Ezért utál velem vásárolni az uram, mert elmegyünk, hogy veszünk valamit, aztán sose veszünk semmit. Mert én mindig tovább gondolom a vásárolni kívánt ruhadarab sorsát. Van-e hozzá cipőm? -nincs. Van-e hozzá nadrágom? -nincs. Meg az ára... Szombaton mondja a tesóm (épp itt voltak nálunk), miután megdicsértem az aktuális legújabb -tényleg nagyon szép- fölsőjét, hogy "Ó, tök megérte, csak 2.800 volt!". És valóban megérte, viszont mikor este elmentünk egy ruhaboltba, 2.900-at nem volt szívem kiadni egy csinos kardigánért -pedig nagyon szerettem volna, de maradt a piros-drapp csíkos -ami még a tesómé volt egyetemista korában, cirka 10 évvel ezelőtt...

Szóval, nálam ez a trampliság "választás" kérdése. Mert ha nagyon akarnék, vehetnék néhány ruhát -gondolom, szépen, lassan össze lehet hozni egy rendes gardróbot, nem kell havi szinten tízezreket elkölteni-, de egyszerűen nem tudok vásárolni. Mert nem hiszem el, hogy 
a) az a cucc tényleg jól áll (Állhat egyáltalán nekem jól valami így 23,01-es BMI-vel???)
b) 3 hónap múlva is rám fog jönni
c) nem tudnánk azt a pénz másra is költeni (gyerekre, kajára, számlára stb.)
d) ha mégis megveszem, hó végén nem leszünk anyagi romlásban.

A közeljövőben lesz két osztálytalálkozóm is. Azoktól egyenesen rettegek. Azóta nem találkoztunk, hogy 50 kiló alatt voltam (mondjuk, az általános iskoláson 40 hetes terhes voltam Ádámmal, de még így is pont annyi kiló voltam, mint most, gyerek nélkül). Mit fognak ezek hozzám szólni? Megismernek egyáltalán így, tramplin?

11 megjegyzés:

  1. Teljesen átérzem a helyzeted.Nem hogy nem értek a divathoz,de ruhám is alig.Van kb két összeállításom ruhákból és abba járok hetekig.Vásárolni utálok mert sosincs olyan ami jó lenne nekem ugyanis nem veszek semmi olyasmit amibe fáznék.A mai divat viszont meleg éghajlatra készül.
    Velem is gyakran előfordul,hogy tetszik valami és jól is áll,de nem veszem meg mert úgy sem tudnám mihez felvenni úgy meg kidobott pénz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végre egy sorstárs ;-)! Nekem sincs sok ruhám (mondjuk most épp azért, mert a 10 évnél régebbieket -majdnem mindet, hogy azért maradjon is valami- kiválogattam és elajándékoztam), és én is fázós vagyok. Csípőfarmer szóba se jöhet. És nem csak azért, mert kibuggyan belőle a hurkás hasam.
      Na, igen, a praktikus vásárlás. A tesóm pl. nem érti meg, hogy miért nem veszek meg egy akciós ruhát, ha jól is áll és olcsó is, mert az a hülyének is megéri ráadásul simán elképzelhető, hogy EGYSZER MAJD fel is fogom venni valamikor, valahova. Ez nekem nem fér bele. Majd ha tudom pontosan, hogy mikor és hova fogom felvenni, akkor megveszem.

      Törlés
  2. Nem tudom mennyire vigasztal, de az én bmi-m is annyi mint a tiéd. Kivéve gyümölcsnap(ok) után. Egy-egy hétvége viszont meg tudja dobni ezt is. Ha a tükörbe nézek mégsem érzem tramplinak magam. Szóval te se aggódj fölöslegesen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rajtam a gyümölcsnap sem segít, kipróbáltam. Ebben a bmi-ben az a kurfli, hogy nem számít, hogy a kilóid hány százalékát teszi ki a zsír. Mert az enyémnek úgy nagyjából 80%át, a maradék meg a csontvázam. Meg is keresem majd a mérlegünk "zsírmérő funkcióját", mert van neki olyan, csak eddig még soha nem mertem megnézni. Tuti el fogom veszteni az eszméletem, ha meglátom, úgyhogy átgondolom még egyszer, hogy érdemes-e bajlódnom vele.

      Törlés
  3. Egyébként az ízléseddel semmi baj. ;) Bármelyiket felvenném én is. Igaz, én most a Schiffer féle szoknyás outfit-re gyúrok. Bár még csak gondolatban. De a szoknya már megvan.
    Egyébként rosszul csinálod ezt a vásárlás dolgot. Ha valami megtetszik igenis meg kell venni. Majd kitalálod mivel veszed fel. Vagy legközelebb meglátod a hozzá tartozó ideális kiegészítőt. Érdekes, hogy amit én kifejezetten egy alkalomra veszek, azt utána nagyon ritkán hordom.
    Viszont ami bevált, az a 20%-os akció a H&M-ben. Ott elég jó áron be lehet szerezni az alap ruhadarabokat amit aztán úgy kombinál az ember ahogy akar. És elég tartósak is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Karácsonykor vettem 1 szoknyát, 1 ruhát és 2 pulcsit a mostani alakomra, hátha mégis ilyen maradok... Azok szépek, csinosak (a 4-ből ugyan 3 fekete, pedig nem is szeretem a feketét...), még jól is érzem magam bennük. Mondjuk, egy szoknya mindenképpen kellett, mert tényleg nem tudtam rendesen felöltözni. Még jó, hogy soha nem megyek olyan helyre, ahol igazán csinosnak KELL lenni,

      Törlés
  4. Kezd úgy a gardróbot, hogy veszel egy jó felsőt. Mert a jó felsők akkor is feldobják az egészet, ha a régi famerhez veszed a semmilyen cipővel. És legközelebb, ha mész a cipőboltba, már lesz egy jó felsőd, a meglátott cipőhöz, a régi farmer pedig úgy is jó mindkettőhöz. És harmadjára, amikor látsz egy jó szoknyát, már van hozzá felsőd és cipőd :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, ez így jó is lesz :-). Karácsonyra kaptam 2 új felsőt, épp azon töröm a fejem, milyen cipő is kellene hozzájuk, ami praktikus, csinos és még járni is tudok benne. Ez amúgy a legnagyobb gondom, mert én sokat gyalogolok (csak a buszig 1 teljes kilométert), ezért az igazán csinos, magas sarkú topánok eddig nem rúgtak labdába. És farmer is kellene, egyetlen darab van csak, ami utcára is felvehető (bár annak is kopik a térde rendesen), és nem szándékozom nyárig ugyanabban az egy darab nadrágban dolgozni járni. Most, hogy elkezdtem dolgozni, és reeeeengeteg pénzünk lesz (plusz egy fél pedagógus bér, muhaha...), biztos fussa egy új farmerre is. Mondjuk áprilisban, mert a februári fizetésemet egyben kapom a következő havival...

      Törlés
    2. Akkor hajrá Április! Számonkérjünk majd? :D

      Törlés
    3. Nyugodtan lehet számon kérni, hátha a nagy nyomás hatására tényleg veszek valamit :D!

      Törlés