2014. szeptember 23., kedd

Vesztett csörték, avagy ahogyan azt Andika elképzeli

Simi bölcsis lesz, ezt már tudjuk , ugye. Igaz, hogy egy egész hónappal később nyit a bölcsi, vagyis október elsején, annak ellenére, hogy még júliusban is szeptemberi kezdésről csicseregtek a madarak, és ezt mindenki be is vette, természetesen.

Volt szülői választási kampánybeszéddel önkormányzati "jaj-de-sok-pénzbe-került, de-a-maguk-gyerekei-miatt-csináltuk, és-nemcsak-ezt-hanem-óvodát-iskolát-utat-mittudoménmit"-tel az elején. Kiderült, hogy van bölcsis tagdíj gondozási díj (havi 15 ezer, bakker), de nekünk nem kell fizetni, mert kellően nagy a népsűrűség a családban ahhoz, hogy eltekintsenek az összeg bevasalásától . Kell vinni tisztasági csomagot havonta (százas zsepi, wc-papír/pelenka, szalvéta, folyékony szappan), egyéb költség nincs, kivéve persze az étkezést. De most akkor válaszoljon aki tud. Már azóta érdekel, mióta az első gyerekem betette a lábát az oviba, hogy ha nem járhat beteg gyerek közintézménybe, akkor mi a bánatra megy el havonta a gyerekek száma x100 db zsebkendő (Simiéknél ez 1.200 db/hó)???

Szimpi gondozónők, Katica csoport. Mikor mentünk a "kis szülőire", láttam, hogy van hajó a jelek között, gondoltam, ez szuper, megvan Simi jele! A következő párbeszéd zajlott köztem és egy másik anyuka között, holott a kezdő mondatot a gondozónőknek szántam:
 Én: - Én szeretném a hajót, ha lehet, mert a gyerek összes ruháját az unokatesójától örökölte, akinek hajó a jele az oviban, így minden ruhájában benne van már.
Anyuka: -Van hajó? A hajó az enyém és kész!
Én: - De hát én már elkértem.
Anyuka: - Nem érdekel! Apa hajózik, a gyerek mindene a hajó, az az ő jele lesz!
Én: - De értsd meg, az összes ruhába bele van vasalva vagy rajzolva a hajó, én szeretném a hajót!
Anyuka: - Nem! A hajó a miénk, ebből nem engedek! Nem adom a hajót!
Én (gondolatban): - Hogy lehet valaki ennyire genyó? Én szóltam először, hogy szeretném, erre itt hisztizik, mint valami elmebeteg.
Én: - Jó, mindegy, akkor legyen a tiétek!
Én (miután már szinte az összes egyéb jelet lesoppolták, míg mi a hajón marakodtunk): - Mi maradt még amiből lehet választani? megnéztem és a maradék kettőből választottam Jó, akkor legyen cica (Mi más?).

Utána volt egy kis (hahaha...) hajtépés a beszoktatás miatt. Ugye eleve egy hónapot csúszott a kezdés, ráadásul október 1-3. között sem kezdődik még el, hanem valami idétlen "bölcsőde kóstoló" lesz. A gyerekek bemehetnek a szüleikkel beosztás szerint és 1, azaz egyetlen órát játszhatnak 1 (esetleg 2) másik gyerek és a gondozónők jelenlétében, amíg a szülők papírhegyeket töltenek ki. A beszoktatás amúgy két hét alatt zajlik majd, ami szintén kiverte a biztosítékot néhány anyukánál, meg is értem.
Gondoltam, ha már a hajó nem sikerült, akkor az első lehetséges naptól akarom szeretném beszoktatni Simit. Hát, baromira nem jött össze ez sem, ugyanis a full üres bölcsiben gondozónőnként és hetenként egy darab gyerek beszoktatása történik, vagyis csoportonként kettő. Lemaradtam az október 6-áról, természetesen, mert valakinek sokkal fontosabb volt. Nem kekeckedtem, még akkor sem, mikor egyszer csak a Dagoba rendszerből előkerült egy anyuka (hol a bánatban volt addig?), és mondta, hogy jéééé, kell jelet választani? Mi maradt? És óóóó, ő szeptember 22-étől dolgozik, mindenképpen 6-ától kellene beszoktatnia a gyerekét. Megoldható? De jó! Én meg robbantam fel, hogy én már február óta dolgozom, és én is azt akartam, de akkor már mindegy volt, jó volt nekem a 13. is, végül is legalább nem november. Valahogy majd megoldjuk azt az egy (két) hetet, eddig is sikerült, azon már nem múlik, a munkahelyemen meg rendesek. Főleg, hogy október elsejétől elmegy az egyik kolléganőm, úgyhogy nekik már úgyis mindegy, annyit kell dolgozniuk, mint a güzü, csórikáimnak.

Ja, igen. Lesz családlátogatás, hozzánk holnap jönnek. Ez volt az egyetlen, amin nem volt vita, a reggel 9-es időpont senkinek nem kellett. 
Én: - Nekünk jó a 9 óra.
Gondozónő: - Mi is a gyerek neve?
Én: - Simon.
Apuka (elképesztő döbbenettel az arcán): - Ez a neve?
Én: - Igen.
Apuka: - És hogy hívjátok?
Most őszintén, erre mit kellett volna válaszolnom, hogy Bélának, vagy mi? Vagy valami furmányos nevet mondani, mint ahogy ő tette pár perccel azelőtt a beszoktatásos pankráció alatt, mikor kijelentette, hogy az ő kisfiát Mizsónak hívják, amit ő alkotott igen nagy leleménnyel a gyerek két keresztnevéből (Mihály Zsolt). Azt csak csendben jegyzem meg, hogy a gondozónők azt írták fel, hogy "Misike", miután megállapították, hogy a olyan név, hogy "Mizsó" már pedig nincs, de ezt apuka nem tudja.

4 megjegyzés:

  1. A szülői értekezletek számomra mindig kultúrsokként hatnak... :D
    Tegnap is voltam, csodás volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, ha mindent leírtam volna, akkor tíz bejegyzésbe se fért volna bele. Kezdve attól a rácsodálkozástól, ami a bölcsődei kosztot illette (Főőőőőőőzeléket fognak enni a gyerekek? És ha nem eszi meg mit vihetek helyette?) egészen addig, amíg nagy nehezen meg tudták magyarázni a szülőnek, hogy az, hogy a doki azt javasolta szóban, hogy ne igyon a gyerek tejet, nem egyenértékű azzal az igazolással, amit a gasztroenterológián adnak a gyerek esetleges tejérzékenységről, úgyhogy ha nem akarja tejjel itatni, akkor hozzon papírt róla. Hihetetlen, milyen emberek vannak, komolyan :D.

      Törlés
  2. Tyűűű, anyám! Ez kemény lehetett... Az a nő meg, hogy ennyire bunkó legyen... Amúgy nálunk is csoportonként kettő gyerek volt a beszokó, de ez érthető is szerintem, csak hát jól elhúzzák vele az időt. Mi is a második turnusban voltunk benne. Ez a főzelékes dolog nagyon jó... mit vihet helyette... a nagy semmit. :)))) Milyen jel már az, hogy cica. még nem is láttam. :))) Nem tudom mi olyan fura a Simon nevében...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is értem, hogy heti 2 gyereket szoktatnak be, ez teljesen normális. De a mi bölcsink most indul, és nulla darab gyerek van jelenleg, úgyhogy csak a beszokókra kell figyelni a gondozónőknek. Bár nem mondok semmit, mert a "síró anyukák" miatt így is csak elvileg működik így a dolog, az első héten és a másodikon is 3-3 gyereket szoktatnak be, mert a megbeszélt 2 után mindig akadt valaki, aki kibulizta, hogy az övét is bevegyék.
      Amúgy állítólag lesz egy új törvény, talán jövő évtől, hogy akinek nem felel meg a bölcsis/ovis kaja annak a gyereke kaphat mást. De nem a szülő viheti, hanem az intézmény rendeli meg máshonnan, viszont a szülőnek ki kell fizetnie a teljes összegét a másik kajának, mert az nyilván nem annyiba fog kerülni, mint a "menzakoszt".
      Simi neve szerintem sem hétköznapi, de csak azért, mert általában vezetéknévként szoktat hozzá az emberek :-D.
      Én már láttam cica jelet, nekem nem volt fura. Noéminek pl süni volt a jele az oviban, na, azt addig nem láttam, csodálkoztam is rajta, hogy ilyen egyáltalán van.

      Törlés