2016. szeptember 14., szerda

Mindenki a rendeltetési helyén

avagy elkezdődött az új tanév

A nagyok iskolában, a kicsi óvodában (mondjuk most épp itthon, mert két teljes hét után leverte a lábáról valami nátha - éljenek a nyugdíjas nagymamák!) és én is óvodában.
Szinte mindenki megkapott az iskolakezdésre mindent, bár Noémi az új iskolatáskát - egyelőre - nem, mert picit sokalltunk 16 ezer Ft-ot kiadni egy hátizsákért. A tavalyi még hordható, mondjuk tényleg eléggé csúf már, úgyhogy biztos kap másikat. Most abban reménykedem, hogy beleszeret egy olcsóbba, vagy talál valami nagyon hasonlót valami kínai rendelős oldalon, mert mindent a gyerekért, de azért na...

Teljesen odáig voltam, hogy alig kellett cipőt vennünk. Én fejenként 3 párral számoltam, de annak nem mertem utánagondolni, hogy ez mennyibe is kerülhet. Végül csak Simi kapott 3 pár cipőt (ovis benti szandál, tornacipő, zárt cipő) ezek összértéke közel 15 ezer Ft volt, és rájöttem, hogy a gumicsizmáját kinőtte és venni kell egy bőr magas szárú cipőt is neki, ami szintén néhány ezres lesz még, de leghamarabb októberben, remélem, addig nem köszönt be a jégkorszak vagy valami monszun. Ádám és Noémi lemondott a tornacipőről, mert a tavalyi nem ment még szét (bár Ádám tavaly év közben kapott újat), az ünneplő jó volt még, úgyhogy csak suliba járós kellett, így megúsztuk 5 pár cipő vásárlásával az iskolakezdést. Vagy Noéminek cipőt se vettünk? Viszont kapott új szemüveget (42 ezer) és 3 havi ellátmányt kontaktlencséből (7 ezer), még jó, hogy a szemüveg öltöztet, muhaha...

A szülőiket is túléltem, azon nagyon izgultam, hogy mennyit kell majd havonta fizetni, hát nem tudom, ha egyedülálló szülő lennék, és mondjuk ugyanígy pedagógus, mint most, biztos eret vágnék magamon. A nagyoknak 5.000 ill. 6.000 Ft/hó. Ebből 2.000 az alapítványi befizetés, amiről aláírtunk egy papírt a jelentkezéskor, hogy nem árul zsákbamacskát a suli, vállaljuk a fizetését, plusz ehhez jön a többi: osztálykirándulásra gyűjtés, ilyesmi, de az is 3 és 4.000 Ft/koponya. Még jó, hogy Siminek csak 500/hó (szeptemberben 1.000) plusz a féléves tisztasági ellátmány, ami önmagában is vagy 3.000 Ft, ha mindenből a legolcsóbbat (vagy majdnem a legolcsóbbat) veszem. Ez így 11.500 Ft havonta, hála Istennek, hogy kétkeresős család vagyunk.

Újabb szélmalomharcom kezdődött a vasalnivalókkal, annyi, de annyi van, hogy az iszonyat, jövő nyárig biztos nem tudom eltüntetni, csak csökkenteni időnként a K2-t. Egyre inkább kacérkodom a szárítógép beszerzésének gondolatával, csak az tart vissza, hogy a) csilliárdokba kerül, b) egy porszívó jobban kellene, mert a mostani már 17 éves és jobbára csak orrszívásra lehet használni, vagy a padlót felporszívózni, mert a szőnyegekkel már nem igazán birkózik meg. 

Csak érdekességként jegyzem meg, hogy a nyáron sikerült szinte koromfeketére befestenem a hajamat, ezáltal rémségesen nézek ki. Már egy hónapja rajtam van, és ez bezzeg nem kopik, nincs igazság a Földön, mert ugye  pont azért mázoltam be, mert az előző szép barna olyan világosra kopott a naptól, hogy az egy centis lenövés is olyan feltűnő volt, amivel nem bírtam azonosulni. Hát ezzel a feketével pont annyira nem bírok, úgyhogy hagyom még egy darabig (októberig biztos, mert a büdzsé most nem bírna ki egy fodrászt), és reménykedem, hátha mégis kopik egy picit.

4 megjegyzés:

  1. Horror pénzeket fizetünk a sulikba az biztos:) meg a sok -sok cipő:), de majd csak vége lesz a szeptembernek:) A fekete hajjal nekem pont az a bajom, hogy hamar lenő és látszik a szőke, meg az ősz hajtövem- így a szőke a leggazdaságosabb, mert ha lenő, kopik stb. olyan mintha melírozott lenne:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld, már egészen megszoktam ezt a sötét hajat. Vagy egy jó hónapja festettem, és a lenövés abszolút nem látszik, csak itt-ott az ősz hajszálaim. De ha legközelebb fodrászhoz megyek, mindenképp visszavilágosíttatom. Csak hát nekem meg az nem gazdaságos :D.

      Törlés
  2. Iskolakezdés: Mi is 16 ezerért vettünk a fiúknak iskolatáskát. Igaz, elsőben, és négy évig hordják. Így idén sem kellett erre kiadnunk pénzt. De szerintem amit a nagyobb korban kapnak, azt már nem lesznek hajlandóak ennyi ideig használni. Így arra tuti nem költök majd ennyit.
    Cipők: csodával határos módon a három gyereknek két pár cipőt kellett venni szeptemberre. Beninek tornacipőt és Marcinak benti cipőt. Az összes többi jó volt még. Na jó, az igazsághoz hozzátartozik, hogy kb eddig, mert a héten kilyukadt Léna benti cipőjének az orra, így az még egy 2-3 ezer forintos kiadás lesz, de így is megússzuk a hármat együtt 10-11 ezerből. És ilyenkor nagyon büszke vagyok magamra. :)
    Fodrász? Az mi? Majd legközelebb a születésnapomon. Én kb csak akkor szoktam. (Na jó, nyár elején is egyszer.) Ezért is örülök, hogy nem festem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kisiskolás iskolatáska nálunk is drága volt. De a nagyoknak már nem olyan kell, és a hátizsákok meg egyszerűen szétmennek a több tonna könyv alatt, amit belepasszíroznak a gyerekek. ezen nem csodálkozom (mármint, hogy szétszakadnak a hátizsákok9, mert tavaly volt olyan, hogy a gyereknek 8 órája volt (vagy 9 vagy 10 !!!) és nem fért a táskájába a sok könyv, hanem még egy nejlonszatyorban kellett vinnie a maradékot. Agyrém :(. hiába sokezres hátizsák, 2 évnél többet egyszerűen nem bír ki. ezért sokalltam a 16 ezer Ft-ot, mert tudom, hogy hamar szét fog hullani a táska. De erről alapvetően nem a gyerek tehet.

      Fodrászhoz én is évente maximum 2x járok, de a sötét hajamban az a kevés ősz hajszál is nagyon látszik. Pedig tényleg nincs sok, csak annyira feltűnő, úgyhogy festetem 4-5 éve. Vagy magamnak festem. akkor szokott ilyesmi előfordulni, hogy furcsa színű lesz a hajam. Legközelebb év vége felé tervezek menni (hacsak a férjem hamarabb el nem zavar), addig egyszer még festeni kell. Lehet, hogy médig hamarabb megyek :) ?

      Törlés