2017. április 24., hétfő

I'm alive!

Pedig akár a túlvilágról is írhatnám ezt a posztot, ha a kedves néni, aki ijedtében rám dudált, amikor én a zebrán haladtam át, esetleg nem vesz észre időben.

De most komolyan, mit kellett volna tennem? Én annak rendje és módja szerint körülnéztem, mielőtt leléptem volna a kijelölt gyalogátkelőhelyre, az út túloldalára történő átkelés szándékával. Miután megállapítottam, hogy balról semmi nem közelít, jobbról (tehát az úttest túlsó oldalán, ugye) viszont jön egy autó, de az még messze van, és biztosan meg fog állni, ha látja, hogy én a zebrán menetelek. Tudom, meggondolatlanul tettem kockára testem épségét, mikor erre gondoltam. Noha volt már néhány halálközeli élményem zebrán, én ezek ellenére is töretlenül bízom az autóvezetőkben. Abban, hogy esetleg betartják a KRESZ-t, vagyis megállnak, ha látják, hogy egy gyalogos megy/áll/van a zebrán. De mi van, ha mégsem látják? Mint ez a mai néni, aki felháborodva dudált rám, és mutogatott nekem, hogy vak vagyok-e, hogy nem látom, hogy ő jön. Láttam, persze, már akkor láttam, mikor ő még vagy 60 méterre volt a gyalogátkelőtől, csak arra nem számítottam, hogy esze ágában sincs megállni a zebra előtt, bármennyire is rajta tartózkodtam éppen.

Talán azt várta, hogy megállok, jobb kezemmel jobbról balra indított kecses ívű mozdulattal magam előtt jelzem, hogy lemondok a közúti közlekedés szabálya értelmében engem megillető elsőbbségről? De én nem akartam lemondani erről, mert pont azért építették két hétig az utat, zebrástul, korlátostul, mindenestül, hogy az ember lányának ne kelljen az úttest szélén szobrozva állni, és közben idegrohamot elszenvedni minden egyes nap, látva, hogy az autóbusz, amivel hazautazni szándékozott, elindul, mert egyetlen autós sem áll meg vagy két percig, hogy ő (és megannyi sorstársa) átjuthasson a buszpályaudvarra. Mert bizony, kérem, évtizedek hosszú harca után a múlt héten felavattuk a gyalogátkelőt, ami a környék legforgalmasabb közútján segít átjutni a gyalogszerrel közlekedő halandóknak (és itt a halandót sajnos a szó legszorosabb értelmében tessék venni), hogy élve - és szabályosan - átkelhessenek a buszpályaudvarra, ahonnan a környék összes távolsági busza indul.

Bevallom amúgy, ha felmerül bennem a gondolat, hogy esetleg nem áll meg a nő, esküszöm, megállok az út közepén és elengedem. De tényleg nem gondoltam, hogy nem vesz észre... Én kérek elnézést.

9 megjegyzés:

  1. Hatalmas stressz a közlekedés nekem is amióta újra vezetek/vezetgetek. Mindig van valami, de ált. bunkó autósok, akik szó szerint leszarják a táblákat, a záróvonalat és előz miközben átengedek egy gyalogost....áááá nem tudom, az is tény mondjuk, hogy mindig akkor vagyok én is a városban kocsival amikor a legnagyobb a forgalom, sosem gondoltam volna, hogy az országúti vezetést jobban fogom élvezni még traktorokkal együtt is, mint a benti káoszt, pedig de...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én se merek vezetni, pedig nagyon kellene. Iszonyat időm megy el utazással, várakozással, gyaloglással.Csak most épp nincs mit vezetni, de mindegy is. Engem az bosszant a legjobban, mikor az emberek nem képesek belátni, hogy ők voltak a hülyék, és a másikat okolják. Tegnap nekem se lett volna bajom, ha azt látom a nőn, hogy elnézést kér, hogy nem állt meg a zebránál, és majdnem elütött, ehelyett dudál nekem, és mutogat, hogy miért nem álltam meg a gyalogátkelőn, mikor ő épp jött.

      Törlés
  2. Nagyon kell vigyázni, százszor körülnézni, mert némelyik autós úgy gondolja a zebra ajánlás, ha a kedve úgy tartja meg is állhat, ha nem, elegánsan előre néz, és nem veszi észre a csóró gyalogost, aki át szeretne jutni az úton. Az is gyakori, ami veled történt, mármint az autós nem lassít, hogy a zebrán megkezdett átkelést, balesetmentesen be tudd fejezni. Velem is előfordul nagyon gyakran, hogy szedni kell a lában, hogy átérjek, nem lassítana a fél világért sem! Sejtem, hogy melyik átkelőről írsz, Miklóson sem jobb a helyzet. :(

    VálaszTörlés
  3. örülök,hogy nem lett bajod, a zebrán

    írj tovább, hiányzik az írásod.
    feliratkoztam már olvasóid közé,hogy ne csak olvasgassalak,még írok is néha kommentet:)

    ha van időd nézz be hozzám.

    neon-rider-world.blogspot.com

    VálaszTörlés
  4. Jól vagy? Régen írtál új bejegyzést. Itt a nyár, a nyári szünet, a vakáció! Szép nyarat Nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, igen, jól vagyok. Ma volt az utolsó nap az oviban, még egy értekezlet meg egy kirándulás és valóban jöhet a nyár :)!

      Törlés



  5. تقدم شركة ركن الذهبيه خدمات التنظيف وكشف التسربات بالرياض حيث ان الشركة لها باع طويل فى تقديم الحلول فى مجال النظافه
    وهناك بعض الخدمات منها كماتقدم الشركة كفاه خدمات التنظيف وكشف التسربات والغزل عميلانا العزيز تفضل بزياره
    شركة كشف تسربات المياه بالرياض
    شركه تنظيف مكيفات بالرياض
    شركة كشف تسربات المياه شرق الرياض
    شركة كشف تسربات المياه شمال الرياض

    VálaszTörlés