2013. december 7., szombat

Hisztiposzt

Most kicsit terápiásan írok, mert úgy érzem, meghülyülök. Semmi extra ám, csak a szokásos, hogy be vagyok zárva egy beszédképtelen (bár igazán cukipofa) gyerekkel és lassan begolyózok.

Oké, lehet mondani, hogy hetente egyszer (már háromszor is voltunk) megyek Simivel arra az éneklős micsodára. De ott is ugyanazt csinálom, mint itthon, vagyis a gyerekkel vagyok és játszom, csak épp nem itthon. 

Aztán vasárnaponként megyek családdal istentiszteletre, ami jó is lenne kikapcsolódásnak/feltöltődésnek, ha nem ott is ugyanazt csinálnám, amit itthon: vigyáznék a gyerekre. Plusz az enyém mellé még 4-5-re is, hogy az ő szüleik nyugodtan hallgassák azt, amit és is szeretnék. Szuper.

Ráadásul itt a nyakamon a karácsony. Esélyem sincs elmenni ajándékot nézni/venni senkinek. Tudom, lehetne netről rendelni, de mostanában annyi negatív tapasztalatról hallok, hogy megrendült a bizalmam a netes vásárlásban. A férjem viszont sosincs itthon, hogy elmehetnénk együtt. Ma dolgozik, jövő héten karácsonyi koncerten énekel meg gitározik, utána megint dolgozik, utána meg már elmúlt az ünnep. Simit senkire nem tudom bízni, de amúgy is olyan drága lenne a tömegközlekedés bárhová is, és olyan hosszadalmas, hogy nem vállalom. Mondjuk, szerdán gondoltam egyet, készítettem egy listát, hogy mit fogok megvenni, felpakoltam Simit, és elmentünk busszal a Tesco-Kik-dm meglátogatására. Simikém, aki roppant jól tűri a babakocsizást, most bezzeg az első üzletben töltött 5 perc után elkezdett nyavalyogni, hogy nem bírja. A lista 3/4-ét azért összeszedtem, de nézelődni nem volt lehetőségem. A másik két boltba csak befutottam, hogy a legfontosabbakat megvegyem (a dm-ben pl. a tervezett dolgok javát otthagytam, annyira hisztizett a gyerek), és mentünk is haza. A jéghideg buszmegállóban, ahol 20 percet vártunk a buszra, na ott bezzeg nem nyivákolt, hanem elragadtatással nézte az autókat. Jellemző, ez is férfi...

Pedig szerettem volna elmenni a Camponába például, mert oda szól a szülinapi utalványom, amiből még mindig van, és december 31-ig el kell költenem. Azt kaptam tavaly karácsonyra is, és mikor végre elmentünk, hogy a szülinapit elköltsem, el kellett vásárolnom a karácsonyit, mert lejáróban volt már. Az is olyan gáz, hogy nem azt veszek belőle, amit szeretnék. Mert ahhoz idő kellene, hogy lassan megnézzem, hogy mi a választék, és a nekem legjobban tetsző dolgot megvegyem. De 2 óra alatt mit tud csinálni az ember? Szerettem volna már régen legalább 2 kardigánt venni, mert ami van, azt még akkor kaptam (karácsonyra), mikor Noémi is óvodás volt. Most nyolcadikos. Muhaha... A másik a tesómé volt, 3 éve küldte fel egy csomagban, hogy ő nem használja már, mert egyetemista korában vette, nem divat. Tényleg nem, de én eltettem, mert szükségem volt rá. Pár fölsőt is vettem volna, mert a mostaniak már annyira nyúlottak, vagy a mellbőségem miatt nem jönnek rám, hogy mindig ugyanazt a hármat hordom, tehát a sok mosás miatt egyre jobban elhasználódnak. Ehelyett vettem egy edzőcipőt ( a férjem 2 éve könyörög, hogy vegyek újat, akkor megszereztem neki az örömet és vettem), amire mondjuk szükségem volt, de nagyon drágállottam, meg egy fehér ruhát, amire a tesóm beszélt rá, de egyszer se vettem fel. Jellemző ez is nagyon rám, hogy hagyom, hogy mindenfélére rábeszéljenek, pedig szívem szerint mást akarnék. De hadd örüljön az, aki velem van. Miért vagyok én ennyire hülye?  A maradék utalványt meg valószínűleg odaadom Noéminek, hogy költse el, úgyis annyi karácsonyi ajándékot kell vennie az osztálytársának, meg egyéb "húzott" embereknek, és úgyis mindig oda mennek vásárolni.

Aztán lassan lassan elborít a sárga irigység. Az elmúlt héten sok helyen olvastam, hogy ide-oda mennek egyes szerencsés hölgyek a férjükkel. Basszus, én miért nem tudok sehová elmenni az én férjemmel? Miért nem tudunk egy szombat délutánt együtt tölteni? Októberben kértem, hogy menjünk moziba. Akkor elhajtott valami mondva csinált indokkal. Bezzeg 3 nap múlva vigyorogva közölte, hogy másnap megy a kollégáival az Imax-be valami filmet megnézni. Na akkor én csak simán elsírtam magam, hogy miezmá? Pedig legszívesebben ordítottam volna, hogy menjen az összes kollégája a jó francba, hogy velük el tud menni moziba, engem meg leráz. Akkor megígérte, hogy AZON a szombaton elmegyünk moziba. Ja, persze. Azóta minden szombaton moziban voltunk... Naná. Simán rászervezett egy programot a mozizásunkra (szerintem amúgy 5 perc múlva már nem is emlékezett arra, hogy mit ígért, csak megígérte, hogy ne bőgjek tovább). Mondjuk, én megértettem volna, ha legalább annyit mond, hogy ne haragudjak, hogy nem tudunk menni, de közbejött valami, amint lehet, bepótoljuk. De nem, csak annyit mondott, hogy szombaton ez meg ez a dolga, én meg nem kérdeztem rá, hogy a mozival meg mi lesz? Azóta is várom a mozit (idén tuti nem jutunk el, se anyagi se időbeli forrásaink nem elegendőek ilyesmire), és azt hittem, már túl vagyok rajta, de mikor erre gondolok és ezeket írom, azért pityergek egy kicsit, és sajnálom, hogy a nekem tett ígéretek kb. a kutyaszarral egyenlőek, amiket átlép az ember, hogy ne piszkítsa be a cipőjét.

A sulit is nagyon bánom. De egyszerűen nem tudom rávenni magam, hogy jelentkezzek, mert rettegek attól, hogy megint át kell élnem azt, amit az előző államvizsga előtt. Mert senki nem vigyázott semennyit se a gyerekekre, hogy tanulhassak mondjuk 2 napot egyhuzamban, én se tudtam elmenni sehová. Ezt nem hiszem, hogy kibírnám még egyszer, akkor is az ép elmém elveszítése forgott kockán. Elveszett az az egy év, amit tavaly tanultam, hát elveszett, a pénzzel együtt, amit már befizettem. Pedig csak egy szakdolgozat kellene meg egy államvizsga, és lenne egy másik diplomám. Nagyon-nagyon sajnálom, de ha nincs segítségem, egyedül képtelen lennék újra végigcsinálni anélkül, hogy kárt tennék magamban vagy valaki másban. Úgyhogy inkább itthon vagyok harmadik diploma nélkül, mint a börtönben emberölés miatt, vagy a föld alatt, mert kinyírtam magam kétségbeesésemben.

Azért jó dolgok is vannak. Pl. a barátainknak szánt karácsonyi ajándékok készülnek, lassacskán ugyan, de mivel időben kezdtem, tuti kész leszek velük.

De ez nem tölti be azt az űrt, ami néhány órányi értelmes beszélgetés vagy a férjemmel eltöltött idő (nem rohanós vásárlás vagy ilyesmi) betölthetne.

Ennyi. Leírtam. Nem lett jobb. Nem is terápiás dolog ez az írás...

18 megjegyzés:

  1. Teljesen meg tudlak érteni.Nekem sincs az itthonin kívül más életem.Barátnőid vannak?Tudom még ha van se sokat segít hogy nincs ki vigyázzon a legkisebbre hacsak a nagyok be nem vállalják.Nálunk a faluban van egy család ahol 5 gyerek van és a legkisebbre gyakran a nagyok vigyáznak.Nem is tudom hogy néz ki az anyja.:)Amúgy erre az egész helyzetre van egy "okos" kis mondatom:nem a problémán rágódj,inkább keress megoldást!Ez egy régebbi nagy megvilágosodásom,de még nekem sem sikerült alkalmaznom.Gondoltam azért megosztom.

    VálaszTörlés
  2. Köszi :)!
    Nem, igazi barátnőm nincs (erről írtam is korábban). Van egy másik anyuka, aki olykor-olykor átjön hozzám a Siminél 2 hónappal fiatalabb kisfiával, de akkor ketten vagyunk két gyerekre, ugyanúgy vigyázni kell rájuk. Én sehová nem járok az éneklős-babás izén kívül, oda is csak 3 hete,de az is gyerekes program.
    Igazából olyan valami lenne jó, ami gyerek nélküli. leginkább az hiányzik, hogy a férjemmel nem töltünk semmi időt együtt. Megoldást még nem találtam rá, mert nincs senki, aki Simire vigyázna. Anyukám dolgozik, mostanában hétvégenként a másodállásában is, a férjem szülei idősek, még soha egy percre se volt velük a gyerek. Agyalok folyamatosan a lehetséges megoldásokon, de egyelőre nincs :(. A férjemmel meg az a baj, hogy annyi fronton kell egyszerre helytállnia, ami 2 embernek is elég lenne, így mindig én maradok az utolsó helyen. Mert én megértem... Hát, ja. Egy darabig tényleg, de kicsit most besokalltam, mert nem látom, hogy valamikor én is sorra fogok kerülni. Előttem ott van a munka, a gyerekek, a közösségi dolgok, most decemberben a céges összejövetelek. Ez van.

    VálaszTörlés
  3. Sajnálom,hogy ennyire nem tudsz sehová sem kimozdulni! Igaz, most nálunk is a férjemnek "húzós" időszaka van ( évvégi bulik orrba-szája: hol a közvetlen kollékkal, hol a a régióval, hol az országos kollégákkal, ja és ezek mind 2 napos valahol alvós bulik),de nekem a kimozdulás a melóhely. Komolyan mondom, nagyon feltölt,hogy dolgozok, igaz baromira elfáradok, de olyan jó, hogy az agyamat ismét használnom kell, emberek között vagyok, tök sok mindenről tudunk beszélgetni (a gyerekekről a legkevesebbet). És ugyan nagyon elfoglalt az én férjuram is, de igyekszünk ha csak pár órára is anyumra bízni a gyerekeket, és kimozdulni valahová,mert nagyon szükségem van rá. Mivel nálunk csak anyukámra számíthatok gyerekvigyázás tekintetében, komolyan fontolgatjuk a bébiszitter lehetőségét is.Tudom,hogy árban elég húzós,de ha kéthetente/havonta pár órára, max. 1 napra vesszük igénybe, mialatt mi kettecskén el tudunk valahová menni, akkor azt még simán ki tudjuk gazdálkodni.
    Tesódékra néha pár napra nem tudnád bízni Simit? A nagyok már gondolom egyedül is elvannak nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andi, a tesómékra maximum Te tudnád bízni a gyerekeidet, mert ők ugye Pécsen laknak :))). És nem is járnál rosszul vele, mert óvónéni ;). Amúgy pár napra még senkire nem tudnám bízni a szoptatás miatt. De egy reggeltől estig időszak simán beleférne.
      Én is csak anyukámra számíthatok, de ő ugye még fiatal az 56 évével, így javában dolgozik, sokszor hétvégén is a másodállásában. Amikor meg nem dolgozik, akkor eléggé fáradt, pedig szívesen vigyázna Simire, csak épp nincs itthon.
      Egyébként a tesóm, mikor itt vannak nálunk, mindig felajánlja, hogy menjünk el pár órára, ő addig elvan az 5 gyerekkel. De a férjem sosem ér rá :(.
      ez van. Pont tegnap este beszéltük át, hogy az idén annyira elfoglalt a férjem, hogy azt se tudjuk, a karácsonyi ajándékokat hogyan és mikor fogjuk beszerezni...

      Törlés
  4. Megértelek. Én is beleőrülnék a helyedben. Ezt így nem lehet sokáig csinálni, bármennyire is imádja az ember a gyerekeit. Gondolkodom, hogy eszembe jut-e valami megoldás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az van, hogy én amúgy tökéletesen elégedett vagyok az életemmel. Teljesen kielégít a babázás és a háztartás, eszem ágában sincs visszamenni dolgozni amíg nem muszáj. Csak néha annyira jó lenne becsukni magam mögött a házat és lelépni pár órára. Amikor nem kell senkit semmilyen életveszélyből kimenteni, megetetni, naphosszat játékokat elrámolni stb.
      Az a baj, hogy ha szeptemberben visszamegyek dolgozni, akkor még ennyi lehetőségem sem lesz, mint most. Mindegy, ez egy hullámvölgy, valószínűleg egy-két nap alatt túl leszek rajta, csak most önsajnálós időszakom van. Bár, újra és újra elő fog jönni, ha nem lesz megoldás:(, márpedig semmi lehetséges megoldást nem látok...

      Törlés
    2. Értelek. Én is tökéletesen elégedett vagyok az életemmel. Itthon a gyerekekkel. Nem hiányzik a munka.
      De én, veled ellentétben, sok időt töltök kettesben a férjemmel. Szerencsére az én anyukám pár hónapja nyugdíjas. Előtte pedig amikor Egerben voltunk a nagyszülőknél, akkor mentünk el valahova, amikor a gyerekek elaludtak. Szerencsére mindkettőnknek egyformán szüksége van ezekre az órákra.

      Törlés
    3. Azt nem tudom, hogy a férjemnek mennyire kellenének ezek az együtt töltött idők. Gondolom, fele annyira sem, mint nekem, mert akkor biztos tenne is azért, hogy eljussunk valahová. Én annál többet nem tudok tenni, hogy jelzem az igényemet, valahogy elintézem a gyerekvigyázást. Egyedül nem tudok elmenni kettőnk helyett sehová :(.

      Törlés
  5. Velük próbáld meg felvenni a kapcsolatot! Tudom, hogy a leírás alapján nem erre van szükséged, de talán tudnak segíteni, hogy pár órára elszabadulj.

    http://www.otthonsegitunk.hu/

    Vagy hagyd otthon a gyerekeket este a férjeddel, és menjünk el együtt moziba Pesten!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, este nem nagyon tudok kimozdulni egyedül, mert nem vezetek, és tömegközlekedéssel hazajönni elég macerás.
      Ez az otthon segítünk jó, de megmondom őszintén, nem érzem eléggé rászorulónak magam. A háztartással simán elbánok (ezt remélem, nem olvassa férjem, mert 4 szárítónyi ruha vár vasalásra, én meg itt blogolok...), nekem csak egy kis férjes idő kellene...

      Törlés
  6. Andi! Ez az otthon segítünk jo ötlet! Nejem is onnan volt Marika anno egy évig járt hozzánk hetente egyszer. El is jött egy Miki bulira ha emlékszel .??

    VálaszTörlés
  7. Válaszok
    1. Igen, Kataa, emlékszem :). Azok a régi szép mikibulik a játszóházakban... Milyen rég volt, jó ég!

      Törlés
  8. Andi,
    Van meg par otletem, tudod jartas vagyok a temaban.. :)
    Szoval:
    -Beszeld meg anyukaddal, hogy Te ezt kered Karacsonyra hogy parszor vigyazzon a gyerekekre, ugy emlkeszem a nagyoknal azert segitsegedre volt, biztos vagyok benne ha kered,most sem mond nemet ,meg ha elfoglalt is,mert hat ugye emgis csakaz anyukad :):)
    -Keress egy Foiskolast aki nem ker annyi penzt babysittingert.Akar hirdetesben is ,adjon referenciat, tanartol, stb...es a nagyok ugyis otthon vannak, szoval semmel tartjak :)
    - Beszelj ossze bartokkal hogy egyik nap ok vigyaznak a te gyerekidre, maskor meg forditva.Mi ezt csinaltuk mar parszor, es bar mindig en szivok, mert ott 3 gyerek van 6 ev aatt ,de megeri hogy kimozdulunk es nem kerul semmibe :)
    - Rossz hogy nem vezetesz, van jogsid ugye? Hat gyakorlj nehanyszor.Plane, hogy annira kint laktok es a gyerekeknek elobb utobb esti fuvark ell majd ha be jarnak Pestre akar orakra vagy bulizni.Tuzd ki maganak ezt a celt ,hidd el boldogga tesz, ha sikerul:):)-
    -Otthon segitunk, nem arra kell hogy te lemnj,hanem hogy legyen kihez szolni,vagy amig O jatszika kicsivel te mondjuk nyugodtan hazimunkazz,furodj,hajat moss, manikurozz :):) En nagyon megsxzerettem Marikat, utana is soxor talalkoztunk meg. Sajnos most ugye mar nem tudok, de Eszter mondta, hogy anyukaja (kiderult ismerik egymast )egyutt jart meg vele turazni, szoval nagyon jo karban van.
    -Utolso javaslat ,meg hogy ha lefektetted Simit akkor mejetek el egy ket orara kettesben .Noemi mar nagy lany ,es ha laszik, csak elbir vele.Jo tudom meg sokat ebred, de gondolom nek rogton az elso orakban.
    Na ennyit tudtam mara,remelem egyik bejon es igazad van tegyel azert, hogy mas legyen!!!!
    K

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kataa, aranyos vagy :D!
      1.)Noémire nem tudom bízni fektetés után, mert ha megébred Simi, nem tudja megszoptatni :D.
      2.) Anyu segít, bármikor kérem, de hétköznap nem szívesen kérem, mert hajnali 4-kor kel. Hétvégén mindig bevállalja, mikor ráér, de az utóbbi 3 héten hétvégén sem volt itthon, sokat dolgozik nagyon.
      3.) Ez a bébiszitter dolog nekem elég rázós, eddig valahogy sosem mertem belevágni. Leginkább az a bajom, hogy Simi még szopik, és azzal is alszik el, szóval maximum délutáni elfoglaltság lehetne. Az altatását idegenre nem merném bízni, így a bébiszitteres egész nap egyelőre nem jön szóba :(.
      4.) A jogsim aktiválásán erősen gondolkodom, eddig ugyan nem nagyon volt rá szükség, csak tavaly kellett volna, mikor a férjem 2x is kórházba került, én meg itt voltam 3 gyerekkel (ebből 1 újszülött) és még ahhoz is szívességet kellett kérnem, hogy valaki elvigyen, hogy meglátogassam.
      5.) Barátoktól nagyon távol lakunk sajnos, és itt megint az a baj, hogy Simi idegennel még sosem volt. A nagyok elvannak egyedül is itthon, őket simán itt hagyjuk, de a kicsit valakire rábízni, az húzós.
      6.) Az otthon segítünk a környékünkön sajnos nem igazán aktív :(.

      Most abban bízom nagyon, hogy jövőre jobb lesz, az idén már nem próbálkozom, fölösleges. Ez az év végi hajtás lemegy, anyu se fog annyit dolgozni, és el tudja vállalni Simit, meg talán a férjemnek is kevesebb programja lesz, és jut rám is egy kis ideje.

      Törlés
  9. 1.Cumisuvegbol nem iszik? Vagy ivopoharbol,ilyenkor mar lehet tejet adni, ugye?
    2.Na akkor megsem olyan rossz a helyzet ,minden nem lehet tokeltes,en mar egy neha raero hetvegeo kozeli nagyival is kiegyzenek :)
    3.Hat igen Simi meg kicsi,de hat ugye ott vannak a nagyon,akikjelenteknekbarmit a babysitterrol,nekem Alex mindent elmesel :) Na persze max 2 de inkabb ! ilyen ket orank van egy honapban..
    4.Na jogsi akkor jo otlet,jelentsel majd ,milyen elorelepes tortent. Persze ne a legnagyobb hoban kezdj neki :)
    5.Mennyi az messze? Utban az etterem vagy barmi program fele le lehet oket rakni, nem? Mi is igy csinaljuk.
    6.Otthon segitunk: Nme kell, hogy ott lakjon a fluban.Nekem sem a keruletben lakott M>Csak kerestek valakit aki eljonne.Egy telefont meger!
    Aki onkentes munkat vallal az nem a szomszedos utcaban keres,hanam hajlando tenni a az ugyert.En is ha fozok a templomra akkor az 15 perc kocsival oda.Vagy ha sutit adok el a pikniken az is 20 perc kocsikazast igenyel...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 1.) Nem létfontosságú a szoptatás, ha nem én altatom, nyilván nem szopik :).
      2.) Valóban nem olyan rossz a helyzet, nem is erről van igazán szó. A baj az, hogy megkukulok itthon. Mert hiába lenne, aki vigyáz Simire (valahogy biztos meg tudnánk oldani, ha nagyon akarnánk), ha senki sehová nem akar elmenni velem. Ez a fő bajom...
      4.) A jogsival az a baj, hogy egy autónk van, hiába vezetnék, hét közben úgysincs itthon soha, mindenhová kizárólag tömegközlekedve jutok el. Ha meg nem vezetek rendszeresen (érts: napi szinten), akkor megette a fene az egészet, mert sose szerzek annyi gyakorlatot, hogy egyedül a városban merjek furikázni.
      5.) Messze= mindenki Budapesten lakik, mi meg nem.
      6.) Gondolkodom rajta ;).

      Törlés