2015. május 25., hétfő

A ház asszonya pihen

Az ember ha nő, főleg ha feleség, főlegebb ha anya és legfőlegebb, ha nagycsaládos anya, mindig mindentcsinál. Legyen az  hétköznap, hétvége vagy bármilyen piros betűs ünnep, az asszony tüsténkedik. Én meg azt mondtam, hogy mostmá' elég! Ez az utolsó pár hét, de nem is, ez az idei tanév totál kifárasztott: nem érem magam utol semmiben, széthullottam, megcsömörlöttem, ennyi.
Így aztán gondoltam egyet, tegnap vasárnap lévén azt mondtam én magamnak, hogy Andikám, hát vasárnap van, pihenés, holálá! Mert hogy a keresztény világnézetet magaménak vallván azt tartom, hogy a vasárnap a megpihenésé. Elméletileg. Mert főzni azt mindig kell, meg még ezt-azt, ami nem munka, csak épp a hét folyamán nem tudtam mikor megcsinálni. Na, szóval reggel 7-kor elhatároztam, hogy nem főzök, mert az túl sok időt vesz el a pihenésből. Nem gondoltam, hogy böjtöltetem a családot vasárnap alkalmából, csak épp valami egyszerűt akartam csinálni. 

Így is tettem. Nem is kezdtem neki a főzésnek fél 8 körül, ahogy szoktam, csak fél 9-kor tettem fel egy kis befőttekből és pudingból készülő gyümölcslevest. De előtte még beáztattam a zoknikat, szétválogattam egy heti szennyest és elindítottam egy adag mosást. A leves közben bepakoltam a mosogatógépet, elindítottam. A leves után gyorsan elmosogattam a leveskészítéssel keletkezett edényhalmot. Aztán kiteregettem az első adag ruhát és betettem a másodikat. 
Még csak 1/4 10 volt, és hirtelen annyi időm lett, hogy gondoltam, gyorsan nekiállok  vasalni pihenni, nehogy valamit kellejen csinálni, mert úgy rákészültem, hogy ma aztán semmit. Egy-másfél órácskát vasaltam pihentem, elpakoltam a kivasalt "kipihent" ruhákat, gyorsan kiteregettem a következő adagot, mert lejárt a mosógép, aztán nekiláttam a második fogás elkészítésének: mirelit krumplit sütöttem meg mirelit rántott sajtot és panírozott halszeletet (nem rudat) hozzá. Alig 3/4 órát álltam az olaj mellett, mire az 5 főre számított mennyiség elkészült, délben ebéd volt az asztalon. Mindezt pihenés közben!

Ebéd után gyorsan felvittem Simit aludni, majd miután egy óra múlva lejöttem, csodálkoztam, miért is aludtam el a gyerek mellett, hiszen egész délelőtt pihentem...

2 megjegyzés: