2016. április 9., szombat

A hülyeség nyilván nagyon kapós

Ezért reklámoznak ész nélkül mindent mindenféle marha szöveggel. A "fejlesztő játékokról" már elmondtam a véleményemet először itt aztán pedig itt

Tegnap megint belefutottam egy játékba (ne kérdezzétek mi volt, a magyar mesecsatornán ment, miközben Simi vacsoráját csináltam, csak hallottam a tévét, nem láttam), amit így hirdettek: "fejleszti a motorikus mozgást". Mondja már meg nekem valaki, hogy ez mit jelent? Nem akarok kukacoskodni igazán, és nem is a "motorikus" szó etimológiáját szeretném megmagyarázni, de kábé erről van szó:
motorium = mozgató rendszer
motorika = mozgás
motoros/motorikus = mozgásos
Vagyis a fent nevetett játék a "mozgásos mozgást" fejleszti! Hát nem csodás? Biztos azért kell ezt hangsúlyozni, mert akadnak olyan játékok, melyek az "elméleti mozgást" hivatottak csiszolni, de ez nem olyan ám, ez a valódi, azaz a mozgásos mozgást fejleszti. 

Innen gratulálok a reklámszöveg írójának, de abban biztos igaza volt, hogy egy darab latin eredetű, tudományosnak tűnő kifejezéssel jobban el lehet adni a terméket. Most már csak arra vagyok kíváncsi, mi lehet ez a kiváló játék, úgyhogy figyelem a reklámokat, és nem, nem kötözködési célzattal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése