2016. április 1., péntek

Szerintem én tutira fel fogom adni, sokadszorra is

Mondanom sem kell, megint (ezredszerre) fogyókúrázom (jókat röhögni nosztalgiázni lehet itt , és itt , meg ittés esetleg itt )Ha ez a bejegyzés két hónappal ezelőtt íródna, akkor most könnyek között örömujjonganék, hogy igen, igen, igen, el le fogok fogyni!!! Mert az első hónap alatt 4 kilótól szabadultam meg.

Történt ugyanis, hogy karácsony környékén, amikor is olyan sokszor kell csinos ruhákba bújni, elhatároztam, hogy szánalomra méltó nem túl bő választékkal rendelkező szépruha-készletemből előre eltervezem, kiválasztom, miket fogok viselni a családi/"céges"/istentiszteleti alkalmakon. De mikor arra került a sor, hogy megnézzem, hogyan is festek a kiválasztott darabokban, totális kudarcot vallottam. A szép kék nadrágomat, amit Simi születése után vettem, nem hogy begombolni nem tudtam magamon, hanem a fenekemre se jött fel. Az ünneplő csinos fekete ceruzaszoknyám cipzárja majdnem belehalt a próbálkozásba, de megkönyörültem rajta, nem erőltettem a lehetetlent: nem húztam fel erőnek erejével. Végül szégyen szemre vásároltam magamnak egy 4? méretű nadrágot, hogy ne farmerben kelljen megjelennem a szent alkalmakon. Apropó farmer. Hogy azt hogy nem vettem észre, hogy a farmeremből oldalt gyakorlatilag kifolyok, azt nem tudom. Éljenek a sztreccs anyagok!

Éreztem én a ruhás malőrökből, hogy nagy a baj, de csak január elsején mertem ráállni a mérlegre. Ennek következtében az új évet egy heveny infarktussal kezdtem, és csak anyagi megfontolásból nem törtem apró darabokra a mérlegünket. Ugyanis pontosan 67,9 kilót irtózatosan sokat mutatott. Nem hittem a szememnek, de az győzött meg végképp, hogy megnéztem gyorsan a BMI-met, és az a meglehetősen tág határok ellenére is a "túlsúlyos" övezetbe került. 

Hát basszuskulcs irgum-burgum, mivé lettem? Vagyis inkább mivé ettem (magam)? Elhatároztam, hogy no cukor, fehér liszt/tészta/kenyér, krumpli, rizs, cukros löttyök. Tök jól kitartottam, egy hónap alatt 4 egész kilótól szabadultam meg. A következő hónapban, ugyanilyen táplálkozási paraméterek mellett már csak 2 kiló tűnt el, és ebben a nyomorult utolsó hónapban képes voltam 1 kilót hízni. Hiába a nyúleleség, zöldségek, abonett és egyéb vackok diétás csodák, hektoliternyi víz elfogyasztása nap mint nap. És tényleg csak 2-3 nap volt az egész negyedév alatt, mikor megbotlottam, és ettem egy kis sütit, vagy ittam egy pohár kólát.*

Annak ellenére, hogy húsvétkor a fent említett kék nadrágom volt rajtam, ami úgy csusszant rám, mint annak a rendje, hát nem kicsit vagyok csalódott, na. Mások ennyi diétával eltöltött idő után 8-10 kilónyi zsír elillanásáról beszélnek, én meg jól lebőgtem (újfent, hja, kérem, ilyen az én formám). Igaz ami igaz, a sport teljesen kimaradt. Szobabiciklim még mindig nincs (nem is lesz, csak úgy mondom), viszont egy nehéz hulahopp karikára mindenképpen szándékozom beruházni. Tudom,persze, hogy aerob mozgás, meg ilyesmi, de a tavalyi csípőmizériám miatt (még mindig fáj ám néha, pedig már azt hittem, teljesen elmúlt) nem igazán merek nagyon ugrándozni, úgyhogy megpróbálom másképp megoldani. Karikázva, ha már kerekezve nem tudom. Aztán lesz, ami lesz. Talán a diétán is változtatok kicsit, mondjuk előre eltervezem, mit fogok enni (méricskélni nem tudok az oviban), nem csak úgy bedobok valami zöldet reggel a kosaramba a boltban.
Ha lefogyok (álomsúly= 55 kg), boldog leszek, ha nem, akkor meg kövér boldog maradok

Ez van.

*Az első 5 kilót egy Bountyval ünnepeltem meg. Lehet, hogy ezt bosszulta meg a természet a plusz egy kilóval???

11 megjegyzés:

  1. Nem is tudom, hol kezdjem a fejmosást!!!
    1. a te indulósulyod nekem a cél - én nagyon boldog lennék 67 kilóval, azzal viszonylag normálisan nézek ki (mondjuk én nagyon magas vagyok - a magasságodat nem tudom...)
    2. 5-6 kiló 3 hónap alatt jó eredmény - van egy pont ahol mindig megtorpan a fogyás (olvasottak szerint és szerény tapasztalat is) - na ott kell kitartani és nem feladni!
    3. hidd el, hogy képes vagy, sikerülni fog!!!
    Látod, a nadrág már jó rád - ezt a pár kilót csak tartani is megéri. Kitartást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, jaj, tudtam ám, hogy nem kellett volna kilókat írni :D. Akkor sorban.
      1. Én nagyon alacsony vagyok (jó, hát nagyjából 163 cm), ehhez a közel 68 kg nagyon sok. Arról nem is beszélve, hogy extrán kurta lábú vagyok, úgyhogy minden felszedett deka nagyon látszik.
      2. Igen, magam is így hallottam, most próbálok erős maradni, de sajnos nagyon nehezen megy, pedig eddig semmi bajom nem volt, simán lemondtam mindenről, amiről kellett.
      3. Köszi a biztatást, remélem, igazad lesz!

      Törlés
  2. Nahát, de vicces az élet*, én is valami ilyesmit csinálok. Igaz, csak bő fél hónapja, de no cukor (max. barna), no fehér liszt, soksok zöldség.
    Egyébként meg hatalmas gratula neked, mert kitartasz, és mert nagyon szép eredményeket értél el, szerintem teljesen jó ez az ütemű fogyás mozgás nélkül!!! Arról már nem is beszélve, hogy az elején inkább víz megy le, utána a zsír, és az már akkor jó, ha havonta 1-1,5 kg, különben hullahoppozás helyett jojózni fogsz, és az nagyon nem jó.
    Szóval nagyon jó vagy!
    És ha már itt tartunk, írj arról légyszi, hogy ezt a család hogy viseli, mert nálam elég együttműködők, bár a tk. lisztes kenyereket a kölkök nem eszik, ellenben a reform nasimat rendszeresen lenyúlják.


    * vagy csak kiszámítható a női lélek és ez amúgy is konstans állapot

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Dominika, neked is a biztatást! Igen, én is úgy gondolom, hogy hulahoppozással látványosabban fogok fogyni, mint jojózással, mert ugye már vagy 30 éve tudjuk már a Neoton Família jóvoltából, hogy a jojózás "nem olyan fárasztó", ergo kevesebb kalóriát éget :D. gondolom...
      Nálunk úgy van, hogy a családnak nagyjából hagyományosan főzök, csak a zöldségköret aránya kezd az egekbe szökni, de nem bánják. És a sütőzacskóban sült húsokat is nagyon szeretik. Jó, hát a barna rizs, a kuszkusz és a bulgur nemigen jött be. Reformnasim nincs (mindenféle nassolást igyekszem kiiktatni), de az abonettem és a lidl-es "ropogós kenyerem" Simi és Noémi jóvoltából gyorsabban fogy, mint amire számítottam, de nem bánom.

      Törlés
  3. Ezek márpedig jó eredmények. Én ilyen ütemben még csak szoptatástól vagy betegen tudtam fogyni, mint te elhatározásból. Mozgáshoz ajánlom a Gyerünk Anyukám! kezdeményezést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Most nagyon igyekszem nem feladni, hátha sikerül. Annyira jó lenne!!! Nem is tudom igazán, hogy miért, talán leginkább azért, hogy megmutassam: képes vagyok rá. főleg amúgy a férjemnek, mert már annyiszor lebőgtem a nagy fogyózásokban, hogy cseppet sem hiszi, hogy most akár sikerülhet is...

      Törlés
  4. Sokkal jobban csinálod, mint én. A lényeg, hogy tarts ki! (Ne engem, bár az sem lenne egy megvetendő ötlet.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a baj, hogy most vagyok annyi kiló, amennyitől 3 éve majd' hanyatt estem, hogy de kövér vagyok. Pedig karácsony után, na akkor voltam igazán kövér. Így aztán nem is észrevehető a fogyás, mert a nagyon kövérről a sima kövérre fogytam. Majd ezután! Ha kitartok...

      Törlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Áttételesen kerültem hozzád, de az én emberem vagy:) Nagyon egy cipőben járunk! A hullahoppot szeretni fogod, minden este min. 30 percet nyomok és deréktájon tényleg használ - 5 cm!, de egyéb csodát ne remélj tőle.:) Az Ariex-től rendeltem októberben a vaterán keresztül a karikát 1,2 kg-os 100 cm-es imádom, csak nagyon sérülékeny, ezért a gyerekekt em nagyon engedem a közelébe....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdvözöllek :)! Ó, nekem már az is bőven elég, ha a hasam kicsit kikupálódik. Ma kaptam a férjemtől egy decathlonos 1 kilósat, nagyon jó!
      Az enyémet már kipróbálta az egész család, még egyben van. Ma 15 perc elég volt, de holnaptól aztán!

      Törlés