2013. október 4., péntek

Uborkaszezon

Ez van most családilag, ami a történéseket illeti. Valahogy semmi újdonság nincs, ami meg van, azt nem tudom dokumentálni. Ugyanis Simi elkezdett "énekelni" de kizárólag saját szórakoztatására, kérésre nem, így nem tudom megmutatni nektek.

Viszont abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy megint egy világnap van (micsoda hét, juhé!) amihez hozzá tudok szólni. Ma van ugyanis az állatok világnapja (és ez okból kifolyólag olcsóbb az Aldiban a macskakaja, kellene is venni), és nekünk voltak és vannak is állataink. Rendszertani besorolásuk szerint házimacskák, az én besorolásom szerint büdös dögök/cicukák -az aktuális idegállapotomtól függően. A világnap alkalmából be is jelentettem Dagi cicánkat az állatorvoshoz ivartalaníttatási célzattal, remélem, a tervem nem borul fel, mint a múltkor.

Most viszont figyelmeztetést szeretnék közreadni az alább következőkkel kapcsolatban. Aki nem szereti a macskákat, ne olvassa tovább. Rettenetes számadatok fognak következni a nálunk megfordult/született cicákkal kapcsolatban, úgyhogy, aki nem akar sokkot kapni, az szintén ne olvassa tovább. Én szóltam!

Az egész úgy kezdődött, hogy egyszer (visszaszámoltam, 2007 nyarán) valahonnan idekeveredett egy pici cica, akinek én enni adtam (pedig a férjem mondta, hogy ne tegyem), annak ellenére, hogy sose szerettem a macskákat, sőt.. De annyira nyávogott és olyan kicsi volt, hogy kénytelen voltam megetetni, a jó szívem miatt. És azóta van cicánk. Igaz, ő pár hónap múlva eltűnt, és akkor nyárig nem volt, de hiányzott, így Ádám szülinapjára hoztuk el a kettes számú, bizonyos Szilveszter nevű kandúrt, akit én nagyon utáltam. Mert nem lehetett simogatni, teljesen önfejű volt, mindig csavargott. Nem volt családbarát, így aztán annyira nem is bánkódtam (Ádám szegénykém nagyon), mikor egyszer csak eltűnt. Következő nyárig megint macskamentes övezet voltunk, de a gyerekek annyira nyúztak minket a cica miatt, hogy beadtuk a derekunkat, így hoztunk egyből két kiscicát, ők voltak szám szerint a 3. és 4. egyed. Arra számítottunk, hogy majd nem fognak elcsavarogni, mert jól eljátszanak együtt. Hát, el nem is csavarogtak, de mikor nem voltunk itthon pár napig, a kandúrkát elütötte egy autó. Helyette hoztuk 5-ös számút, szintén kandúrt, aki tévedésből egyszer a szomszédhoz ment haza és ott is maradt. 
Ádám nagyon a szívére vette, ezért elhatároztuk, hogy nem ivartalaníttatjuk a meglévő egy cicát, hanem engedjük szülni, megtartunk az alomból kettő picit. Így is történt, egy fiú és egy lány (6. és 7. cica) maradt, a többit elajándékoztuk. Mondanom sem kell, hogy a kandúr (szintén Ádámé) eltűnt, a lány azóta is itt él és virul, ő az, aki most szült utoljára. 
Ugyanis az évek során 25 kiscica született nálunk (plusz az 5 darab, amiket hoztuk valahonnan, az összesen 30 macska), ami brutál nagy szám. Ebből összesen kettőt tartottunk meg (egy közülük valahová elcsatangolt), három sajnálatos módon kimúlt, a többi (20 db) szerencsésen új gazdához került. Na, és ebből lett elegem. Nem a sok kismacskából, mert azok irtó cukik, csak abból, hogy azon izgul az ember hetekig, hogy kell-e valakinek majd, és jó helyre kerül-e meg ilyenek. Szóval, nem lesz több kiscica. Jelenleg két macskánk van, és ha rajtam múlik, ez a szám innentől kezdve csak csökkenhet.

De azért a végére rakok pár képet az eddig nálunk születettekről (jó, nem mindről), hátha valakinek van kedve megnézni a képeket a világnapra való tekintettel.

A nagy öreg, Cirmi:
És az ő első és egytlen szülésének következménye:
Ez itt 5 darab cica :-)




Az a cica, akire az egész család emlékszik, Fantom:
Dagi cicánk kiskorában:
Dagi cica "újratöltve":

Macskusz akrobatikusz I.:
Macskusz akrobatikusz II.:
Ekkora egy újszülött kiscica:
Ugyanaz 5 hét múlva:
Szintén ugyanaz, anyai ölelésben:

Elbújt:
 Szerénke:

A legszebb cica, aki nálunk született:
 
 Vörösök harca:

Harc a kenyérrel:
 Az utolsók közül néhány:
Cuki:
Cuki II.:

Egyszer kaptunk kölcsön nyulakat:
Négyfülű :-)
Süni, aki nálunk vacsorázik  (mostanában már a párjával):


Ennyit az állatokról. Legközelebb mással jövök.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép cicák! Megbolondulok, olyan édesek!!!
    30 macska??? Az tényleg nem kis szám. :O Amúgy annyira bírom a macskákban, hogy csomó, magát nem macskásnak vallót is sikerül megbabonázniuk. :) Én mondjuk világ életemben oda voltam értük, most is itt kucorog az ölemben Mókuska, aki egy cirmos kis imádnivaló dög. Vele alszunk, meg ilyenek. Ölelgetni is szokott, meg puszit is ad, juj, de bírom! Jó, lehet, hogy másoknak ez már sok, de nekünk így tökéletes. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg sok cica, de egyszerre sosem volt sok, csak míg a kölykök el nem kerültek máshová.
      Amúgy nem lettem macskamániás, kizárólag a saját macskáinkat szeretem. Idegen cicákat (még ha rokoné vagy ismerősé is) sosem simogatok, nem engedek magamhoz stb. Valahogy irtózom tőlük. Ez van. De a mieinkkel más a helyzet. Ki érti ezt?

      Törlés
  2. Én is nagy Macskás vagyok! Egyszerűen imádom őket. Gyerekkoromban nekem is sok macskám volt. Martin a szüleimet el is nevezte cicas mamának és cicás papának. Amikor ő kicsi volt 3 állandó cica volt. Mimi a cirmos(akinek eredeti neve Cirmi volt), Lucifer az első kölyke Miminek, aki sztem a vilag legrondább és leglustabb cica fiúja volt. És Picur a sziámi lány, aki egy rossz k... volt, Lucifer állandóan menekült előle. Egy kölyköt szült azt is Mimi nevelte fel. Ha nincs Mimi, akkor elpusztul. Utána meg is mutették szüleim, szerencsére lehiggadt, és egy Imádnivaló macskusz lett! Most rajta vagyok az ügyön, h tavasztól legyen macskánk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, sikerül meggyőzni a férjedet. Olyan aranyosak tudnak lenni! És ha nálatok nőnek fel, még az sem számít, ha nagyok, mert szereti az ember őket, akkor is, ha elvesztik a kiscicás bájukat.

      Törlés