2012. december 7., péntek

Hát, ez meg mi????

Kiáltottam fel imígyen, mikor tegnap este fürdetés közben belepislantottam Simi szájába. Történt ugyanis, hogy a Mikulás egy fogat csempészett a baba szájába. Most jogosan teszik fel néhányan a kérdést (már, ha vannak annyian a blog olvasói összesen, hogy azt néhánynak lehessen nevezni), nem tűnt fel nekem egyáltalán, hogy a gyerek fogat növeszt? Hát, kérem alássan, nem. Tegnapelőtt ugyan láttam, hogy alul mintha készülődnének a fogacskák kifelé, de nem tulajdonítottam ennek túl nagy jelentőséget, hiszen hónapok óta vadászom napról napra a fognövesztés jeleit, mindhiába.
Bár, így utólag visszagondolva, sejthettem volna, hogy közelg ama nagy esemény. Mert az utóbbi 2-3 héten kicsit megváltozott Simi, mindenhogyan.
A legmeglepőbb az volt, hogy az egyhónapos kora óta folyamatosan literszámra ömlő nyála (nyilván a foga...) hirtelen eltűnt. Sehol egy csepp sem, érdekes. Aztán az éjszakánkénti számtalan ébredés (nyilván a foga...) lecsökkent 3-ra (olykor-olykor 4 is előfordult). Az ébredést megelőző velőtrázó visítások (nyilván a foga...) is nyafogássá szelídültek, érdekes. A rettenetes mennyiségű kaki (nyilván a foga...) napi 2-re fogyatkozott. Ennek, mondjuk örültem. Nem volt láza, nem piros a feneke és nem nyűgös állandóan. Sőt, kifejezetten vidám és kiegyensúlyozott. És az ínye se volt fehér és kemény egyáltalán, ezt gyakorlatilag naponta ellenőriztem. A tünetek teljes hiánya mellett a gyerek mégis fogat növesztett. 
Olyannyira furán viselkedett a gyerkőc, hogy "Mikulás éjszakáján" mindösszesen egyetlen alkalommal ébredt, hajnali 3-kor, még a menetrend szerű, az elalvást követő 45. percben bekövetkező "0. ébredést" sem követte el.
Nem tudom, hogy esik-e szó a babagondozási könyvekben "atípusos fognövesztésről", de Simon estében nyilvánvalóan erről lehet szó. Hiszen a szükséges minimum szimptómát se produkálta, hacsak az nem tekinthető jelnek, hogy a várható dolgoknak totálisan az ellenkezőjét vonultatta fel. 
Ezért is lepődtem meg annyira, hogy hatalmas csatakiáltással vonultam ki tegnap este a fürdőszobából, hogyaszongya:
-A Siminek foga van!!!!
Mire a család egy emberként rohant a fürdőbe csodát látni, sőt a família egyik férfi tagja (nem emlékszem, melyik) elképedésében fel is kurjantott, hogy:
-Hol?
Nem tudom igazából, hogy erre mit kellett volna felelnem. Úgy mégis, hol nőhet egy gyereknek foga? A hóna alatt, mondjuk?
És íme a bizonyíték. A minőség borzasztó, de nem tudtam a készleten lévő két darab kezemmel lefogni a gyerek fejét, kinyitni a száját és még fotózni is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése