2013. szeptember 23., hétfő

A pofám leszakad!

Először is elnézést kérek a kirohanásomért, már ami a címet illeti, de nagyon felhúztam magam ma délután. Pedig nem is erről akartam írni, hanem Simiről, aki 16 hónapos lett (pont szombaton, a blogszülinapon, így háttérbe szorítottam picit a gyereket), és aki újabban  továbbra is nagyon ügyes és okos, úgyhogy pont egy jó kis ömlengős (képekkel illusztrált) bejegyzést akartam közreadni. De nem, mert a pipát ki akarom adni magamból. Simi jön holnap, ma füstölgök egy kicsit.

Délután csörög a telefon (a vezetékes), szokás szerint én veszem fel.
- Jó napot kívánok, Kiss Mariska vagyok (bocs, a nevére sajnos nem emlékszem) a Blablabla Biztosítótól (ennek a nevére emlékszem, de nem akarom kiírni), és Práter Noémivel (így! , de mentségére legyen mondva, hogy legalább a mássalhangzókat eltalálta) szeretnék beszélni.
- Talán inkább P...r Noémivel, nem?
- Miért, nem jó  a név? Elnézést, nekem így van írva. Akkor Pótér Noémi?
- Nem, P...r Noémi.
- Jó. Ja, és a cím... (itt a régi címünket mondta)
- Nem, hanem  ... (hülye fejjel megmondtam a mostani címünket, ő meg, gondolom, jól fel is írta, de akkor még nem tudtam, mit akar).
- Húha, nekem ez a cím volt, de javítottam. (Afelől nem is érdeklődött, hogy akivel beszél az bizonytalan vezetéknevű, de biztosan Noémi keresztnevű egyén-e.) Az ügyben hívom, hogy Noémi NÉHÁNY ÉVVEL EZELŐTT kötött nálam egy LAKÁSBIZTOSÍTÁST, és érdeklődnék, hogy nem kívánja-e megújítani?
- ??? (Itt konkrétan nem kaptam szikrát, és beletelt pár másodpercbe, mire képes voltam megszólalni). Micsodaaaa???? Kérem szépen, hölgyem, én Noémi anyukája vagyok, ugyanis ő egy 13 ÉVES KISLÁNY, aki a büdös életben nem kötött semmilyen lakásbiztosítást sem önnel sem mással, pár évvel ezelőtt meg aztán végképp nem.
- Hűha, pedig nekem ez van a papíromon.
- Nem, az önök biztosítójával kizárólag a kötelező iskolai biztosításokat kötjük a gyerekekre (és akinek van állami intézménybe járó gyereke, az rá is jöhetett egyből, melyik biztosítóról van szó).
- Biztos nem kötött Noémi lakásbiztosítást?
- Értse már meg, hogy ő egy gyerek!
- Érdekes, pedig az én papíromon ez szerepel. És mondja már meg, van önöknek lakásbiztosításuk (elmész ám te  valahová -de ezt csak gondoltam, nem mondtam, pedig talán kellett volna. Mindegy, én nem cirkuszolok.)?
- Van.
- És melyik biztosítónál? (Mit érdekel az téged???)
- Egy másiknál.(Na jó, bevallom, megmondtam a nevét)
- És meg van vele elégedve? (Közöd????)
- Igen, meg. Időről időre megújítjuk, teljesen megfelel nekünk.  (Hát, ez azért így nem teljesen igaz, mert picit drága, és való igaz, hogy időről időre felhív a biztosítós nő, hogy nézzük át a papírokat, de én mindig lerázom. Szóval hazudtam. Bocs.)
- Ja, mert ezt akartam még kérdezni, hogy megújítják-e, de akkor igen. Hát, elnézést, kedves NOÉMI, a zavarásért. 
- Viszonthallásra (Ez azért csak nem fog bekövetkezni...).

Na, ki nem kapta volna fel a vizet egy ilyenre? Most komolyan ennyire hülyének nézik az embert? Egyáltalán honnan variálta össze ez a nő (vagy akárki más) azt, hogy a gyerekem pár évvel ezelőtt biztosítást kötött nála? Micsoda társaság ez? A gyerekem régi lakcíme a mi új telefonszámunkkal, egyáltalán hogy került ez hozzá ilyen kombinációban? Főleg, hogy a vezetékes telefonszámunk titkos, semmiféle telefonkönyvben nem szerepel, csak a beavatottak ismerik. Na, most jut eszembe, hogy lehet, hogy anyukám volt... Meg is kérdezem, hogy nem telefonált-e oda valaki hozzájuk a régi címhez tartozó számra, és nem adta-e meg neki egész véletlenül a vezetékes számunkat. Hát, remélem, nem. Mindenesetre ha mégis, megkérem, legyen kedves a továbbiakban tartózkodni a telefonszámunk kiadásától.

5 megjegyzés:

  1. Inkább csak arra reagálnék, hogy tényleg érdemes lenne átnézni a lakásbiztosítást. Mi pár hónapja tettük meg. Olcsóbb ugyan ne lett, de ez csak a mi hibánk, mert végül inkább fizetünk ugyanannyit, mint eddig, csak felemeltük a biztosítási összeget és beletettünk még pár plusz dolgot. Előtte évekig ki sem foglalkoztunk vele, csak a szokásos éves emelésekbe mentünk bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már 2 éve, mikor egy másik biztosítást kötöttem (ugyanannál a cégnél, ugyanannál a nőnél), átbeszéltük. És kiderült, hogy az ég világon semmiféle tekintetben nem gyarapodott a vagyonunk (ezen csodálkozott a nő is nagyon): nem lett újabb/ még egy autónk, nincs azóta 5 számítógépünk, a bútoraink is ugyanazok. Nincs nagy vérmes kutyánk, akinek a bűncselekményeire kellene biztosítást kötni (pl. szomszéd tyúkjainak széttépése stb.). Viszont a család bővült, lehet, hogy emiatt valóban érdemes lenne egy beszélgetést megejteni.

      Törlés
  2. Jó, hogy mondjátok! Nekünk is felül kellene vizsgálni a régi biztosítást!
    Egyébként meg nyugi, az adatok jönnek-mennek. A párom is dolgozott hasonló helyen, mi azóta nagyon kedvesen utasítunk el minden ilyen megkeresést. Bár gondolom te is, csak mire letetted a telefont pattant ez ki. Üdv: Edit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az adatok jönnek-mennek, az oké, tudom én ezt jól. Ezért is vigyázunk nagyon, hogy miket adunk meg. Vezetékes számot pl. soha senkinek (még az iskolának sem), e-mailből is van egy amit mindenki ismer, és van, amit csak a beavatottak, pont emiatt. De az teljesen nonszensz, hogy azzal jönnek, hogy egy pillanatnyilag 13 éves gyerek az ő adataik szerint (ráadásul a nő azt mondta, hogy nála kötött biztosítást...) pár évvel ezelőtt kötött egy lakásbiztosítást. Amúgy jól sejtettem, tegnap felhívták a mamámat, nála keresték Noémit. Anyu és a nagyim is beszélt a nővel, de az,hogy ki adta meg a számunkat, az nem derült ki, mert egyik rokonom sem vállalja magára. Ehhez nem fűznék semmit :-(.

      Törlés
  3. Azért ez több mint durva! Én az ilyeneteket azonnal lerázom. De a biztosítást tényleg nézessétek át! De ne egy konkrét biztosítossal, hanem olyannal, aki több biztosítótól hoz ajánlatot. Mert elég tág a határ. Nekem van egy iylen ismerősöm, és mi is átnézettük, és több minden bele lett kötve, és kevesebbet is fizetünk mitn előtte.

    VálaszTörlés