2013. február 25., hétfő

Altatás nélkülem, színielőadás velem

Nagy esemény történt pénteken: Simon születése óta először nem voltam jelen az esti fektetésnél. Ugyanis Kornéllal színházba mentünk, ezt a darabot néztük meg.

Az előadás este 7-kor kezdődött, mi 6-kor már útra is keltünk, hogy időben el tudjuk foglalni helyünket a nézőtéren. Becsületemre legyen mondva, egyetlen egyszer sem jegyeztem meg az odaút folyamán, hogy "el fogunk késni", ami a férjem fülének vörös posztó. Na jó, mikor 18. 45-kor még mindig kóvályogtunk parkolóhelyet keresve, azért csak kicsúszott a számon, hogy mindjárt kezdődik a darab, mi meg még az autóból sem szálltunk ki. Végül kiszálltunk, alig 10 perc alatt parkolójegyet is sikerült venni (az automata rossz volt), és a várakozás közben fejemre hulló mintegy 10 kilós hótömb sem csapott agyon -ezen azért kellően meglepődtem, még szerencse, hogy a kapucni rajtam volt, így nem lett csurom víz a fejem, jól is néztem volna ki. Úgyhogy a parkolócédula sikeres járműbe helyezése után felkaptuk a nyúlcipőt, és talpig csinosban, szakadó esőben vágtáztunk, és 18 óra 57-kor be is zuhantunk a ruhatárba. Nem voltunk egyedül, sőt, még utánunk is érkeztek, cseppet sem sietősen. Úgy látszik, csak nekem van "tutira el fogunk késni" parám.

A darab -nyilván a későkre való tekintettel- csak 19. 10-kor vette kezdetét, és meg kell mondjam, remekül szórakoztam. Nem vagyok színikritikus, sem műértő, ezért egyáltalán nem szakmai szemmel néztem, viszont simán "női szemmel" nézve nagyon szórakoztató volt. Férfiszemmel nézve még inkább, tekintve, hogy a főszereplő Schell Juditot jó néhány percen keresztül fekete csipke "kombidresszben" és átlátszó köntösben gyötörte a hőség. Jókedvemet az sem csorbította, hogy a másik főszereplő, Csányi Sándor néha oly kevéssé artikulált, hogy mondandója egy részét csak kikövetkeztettem. A két órás előadásból úgy nagyjából 1 óra 50 percet röhögtem, de tényleg. Nem mosolyogtam, szó szerint hahotáztam. Jó volt, na.

Mielőtt elindultunk, sokat dilemmáztam, hogy mit vegyek fel -végül a vadonatúj sötétkék szövetnadrág és a rettentő régi tört fehér (talán)kasmír pulóver mellett döntöttem. Hát, nem kellett volna sokat gondolkodnom. Volt ott farmernadrág gyűrött inggel, barna kockás rövidnadrág szürke pólóval, csipketerítőbőlcsodából varrt passzentos ruha -természetesen dundinénin-: ízléses és ízléstelen öltözékek teljes tárháza. A legjobb egy csíkos nejlonzacskóval közlekedő srác volt, aki a zacsiban a pulóverét hurcolta. 

Egy mobiltelefon sem csörrent meg -ez mindenképpen pozitívum a közönség részéről.  Azt viszont egyáltalán nem értettem, hogy ha valaki rászán 2,5 órát az életéből egy színházi előadásra, akkor miért kell már a taps alatt kiosonnia a teremből, hogy mindenképpen ő legyen az első a ruhatárban. Komolyan nem tud várni a sorban még 4-5 percet? Mekkora suttyóság már, jó ég?!?!?!?! 

Csak jótanács azoknak, aki a Tháliába szeretnének jegyet venni a közeljövőben: a földszintről nagyon rossz a rálátás a színpadra, mert nem emelkedik a nézőtér. Vagy csak én vagyok túl alacsony? Legközelebb magasabbra (vagy a 12. sor helyett mondjuk a 6.-ba) kellene jegyet váltani.

Az még hozzá tartozik a beszámolóhoz, hogy itthon a húgom tartotta a frontot 5 darab gyerekkel, de sikeresen helytállt. Mondjuk, ez nem volt meglepő, mert sima hétköznapokon 34 gyerek óvónénije. Simon megvacsorázott, el is aludt rendesen. Én sem telefonáltam haza egyszer sem, hogy mi van, gondoltam, ha valami irtó nagy gáz van, biztos hívnak itthonról. Nem volt. Jó, a férjem ajánlatát, hogy vacsorázzunk is valahol, visszautasítottam, mert sietni akartam haza. Mégis csak premier volt ez Siminek mással történő elalvás szempontjából. Nem lehetett tudni, hogy reagál rá. Legközelebb bátrabb leszek.

4 megjegyzés:

  1. Te sokkal bátrabb vagy, mint én. Mi viszonylag gyakran járunk el esténként, de én előtte mindig lefektetem Lénát. Ha hatkor kell elindulnunk, akkor tíz perccel előtte már ágyban van a kisasszony. Még soha senki más nem fektette le. Ha viszont már alszik, akkor nincs gond. (Egyetlen esettől eltekintve.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk a 6-os lefekvés tök esélytelen lenne, mert Simi délután 1/2 5-5 körül ébred az alvásból. Én részletes használati utasítást adtam a gyerekhez, hogy ne legyen gond. Ennek ellenére voltak kérdések a húgom részéről, pl. hogy sötétben altatom-e a gyereket (nem, kislámpánál), de megoldotta ezeket is.
      2 hét múlva ABBA show-ra megyünk, szintén este, akkor Anyukám lesz a szitter. Ettől kicsit parázok...

      Törlés
  2. Mivel elmaradásaim vannak a blogomat illetően, ezért egy hasonló bejegyzés várat magára részemről is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha tudnád, nekem mennyi elmaradásom van... De most a szombati kiselőadásomra kell készülnöm (1,5 órásat kell csinálni, agyrém), most vadászom az anyagokat hozzá. Az előadás nem is gond, de megcsinálni hozzá a ppt-t, valami filmet keresni, meg feladatokat, hogy interaktív legyen, ááááá.... Mindezt persze totál agy nélkül, mert miért is aludna a gyerek éjszaka, hogy az anyja tudjon valamit csinálni? Mondjuk aludni. És akkor ha van egy kis ideje, tudna koncentrálni a komoly feladataira, nem csak nézne ki a fejéből, mint egy idióta, aki az sem tudja, merre van arccal előre. Mert most így vagyok: agyam helyén vatta, eszem annyi se, mint eddig, pedig most nagy szükség lenne rá. De csak azért, mert Andi Terézanya szindrómában szenved, és átvállalta az eredeti április közepén tartandó előadás helyett a most szombatit a siránkozó csoporttársától (5 napos felkészülési idővel, mert pont időben kérte a kollegina...). Meg is érdemli, ha ennyire hülye, úgy kell neki!

      Törlés